Siirry pääsisältöön

Lomalukeminen kateissa

Minulla on ollut tapana lukea lomamatkoilla paikallisten kirjailijoiden teoksia. Viime kesänä Kroatiassa luin mm. Dubravka Ugrešicin Kiputilahallituksen.

Nyt olen lähdössä lomalle Kreetalle, joten olen yrittänyt etsiä kreetalaista tai kreikkalaista uudempaa kirjallisuutta. Tehtävä on ollut yllättävän hankala, ja toistaiseksi olen löytänyt mukaan otettavaksi vain Niko Kazantzakisin kirjan Kerro minulle, Zorbas.

Mielelläni lukisin jotain vielä uudempaa. Joten jos tulee mieleen kirjavinkkejä, otan niitä mielellään vastaan. Kirjastosta olen saanut aina takuuvarmaa apua kirjapulmiin, eli sieltä menen kysymään, jos muuten ei kirjoja löydy.

Tietokirjoista mukaan tulee Itäisen Välimeren kasviopas, jonka avulla aion ihailla kaikkea kasvavaa.

Kommentit

  1. Toivottavasti voit myös kuvata matkalla kaikkea Välimerellä kasvavaa ja sitten tehdä blogiin kirjaesittely-kuvakoosteen. :)

    En tiedä, miten comtemporaryja nämä ovat, mutta tällaisen listan löysin kreikkalaisista nykykirjailijoista: http://en.wikipedia.org/wiki/Greek_literature#Contemporary_Greek_literature

    VastaaPoista
  2. Kiitos linkistä! Pitää tutkailla tarkemmin ja yrittää selvitää, löytyykö käännöksiä. :)

    VastaaPoista
  3. Hei,

    Toivottavasti kasvioppaasta oli iloa.

    Yst. terv. Pentti Perttula

    VastaaPoista
  4. Hei Pentti! Kirjasta oli paljon iloa ja apua. Kasvikohtaiset kartat olivat erittäin käteviä ja kuvat hyviä. Kirja lähtee varmasti mukaan seuraavillekin matkoille. :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti